Genel Tanıtım
BaÅŸkanlığımız Ege Üniversitesi RektörlüÄŸü ve baÄŸlı birimleri, Daire BaÅŸkanlıkları Fakülte ve Yüksekokullar ile Enstitü ve AraÅŸtırma Merkezlerinin Yazılım, Donanım, bilgisayar arızaları ve baÄŸlantıları ile ilgili sorun taleplerini gidermek amacıyla hizmet vermektedir.
Üniversitemiz akademik ve idari birimlerinin ihtiyaç duyduÄŸu bilgi iletiÅŸim malzemeleri ile yazılım, web ve network servislerinin idamesi ile Üniversite bilgi iÅŸlem alt yapısını oluÅŸturmak, sahip olduÄŸu bilgi birikimini, araç ve gereçler ile insan kaynağı yardımıyla hizmet olarak sunmaktır.
Üniversitemizin dünyadaki nitelikli üniversiteler arasında yer almasını saÄŸlamak yönünde, biliÅŸim teknolojisi alanında gerekli desteÄŸi güncel ve eksiksiz saÄŸlayabilen bir birim olmak.
BaÅŸkanlığımızda Daire BaÅŸkanı, üç Åžube MüdürlüÄŸü ve bir Daire Merkez Birimi bulunmaktadır. İdari İşler Åžube MüdürlüÄŸü'nde İdari Büro Grubu, Yazılım Åžube MüdürlüÄŸü'nde Yazılım Grubu, Web Grubu, Donanım Åžube MüdürlüÄŸü'nde Donanım Grubu ve Network Yönetim Grubu ÅŸeklinde yapılan iÅŸ bölümünde görev yapan 1(bir) Daire BaÅŸkanı, 3 (üç) akademik, 12(oniki) G.İ.H kadrosu, 15(onbeÅŸ) T.H sınıfı, 1(bir) Y.H sınıfı, 1(bir) sözleÅŸmeli, 1(bir) vizeli iÅŸçi, 4(dört) sürekli iÅŸçi olmak üzere 38(otuzsekiz) çalışan vardır.
Bilgi İşlem Daire BaÅŸkanlığı; baÄŸlı olan İdari İşler Åžube MüdürlüÄŸü, Yazılım Åžube MüdürlüÄŸü ve Donanım Åžube MüdürlüÄŸü'nün iÅŸbölümünü yapar ve denetler.
Daire merkez birimi (sekretarya hizmetleri), Daire BaÅŸkanlığı ile diÄŸer birimler ve ÅŸube müdürlükleri arasında koordinasyonu saÄŸlayıcı iÅŸlevi ile birimin ihtiyaçlarını da karşılayacak ÅŸekilde hizmet verir.
İdari İşler Åžube MüdürlüÄŸü, Yazılım Åžube MüdürlüÄŸü ve Donanım Åžube MüdürlüÄŸü; hazırlanan programların sorunsuz ÅŸekilde yürütülmesini saÄŸlar; kablolu ve kablosuz aÄŸ baÄŸlantıları, bilgisayar ve çevre birimlerinin donanımsal sorunlarını giderir; Elektronik Doküman Yönetim Sistemi kapsamındaki e-imza süreçlerini takip eder, Yönetmelik ve yönergelerle belirlenen hizmetleri, Rektörlük ve baÄŸlı akademik ve idari birimlere sunar.
Daire BaÅŸkanı koordinasyonunda; Yazılım Åžube MüdürlüÄŸünce, Üniversitemiz maaÅŸ sisteminin yürütülmesini saÄŸlamak; 2547 (YÖK), 657 (Devlet Memurları K.), 4857 (İş kanunu) ve 5502 (SGK) sayılı yasalara tabi olarak görev yapan personelin maaÅŸ, AGİ, ek ders, döner sermaye, prim, nöbet, fazla mesai, SGK kesenekleri, ikramiye vb. yasal kesinti programlarını veritabanı ve programlama ortamında hazırlamak, talep edilen listeleri hazırlamak, MaaÅŸ İşleri Åžube MüdürlüÄŸü (Personel Daire BÅŸk.) ile koordineli olarak denetimini, yürütücülüÄŸünü ve yazılımını yaparak, maaÅŸ programlarının Maliye Bakanlığı’nın ilgili mevzuat ve genelgelerine göre güncellenmesini gerçekleÅŸtirmektir.
Talepte bulunan idari ve akademik birimlerin web sayfalarının tasarlanması, web sayfalarında bulunması istenen bilgi, tanıtım, görev, duyuru, iletiÅŸim adresleri vb. bilgilere yer verilmesi ve yazılım ÅŸube müdürlüÄŸünce birimlerin diÄŸer yazılım ihtiyaçlarının yerine getirilmesini saÄŸlamaktır.
Ege Üniversitesi birimlerine ait web sayfaları yenilenerek kurumsal, güncel teknolojilere uygun ve daha modern bir yapıya dönüÅŸtürülmüÅŸtür. Tüm birimler için toplam 226 adet domain için ÅŸablon çalışmaları tamamlanmış ve responsive (ekrana duyarlı), daha güvenli ve görsel açıdan zenginleÅŸtirilmiÅŸ olarak kullanıma geçirilmiÅŸtir. Bu domainlere ait günlük iÅŸlemler ve güncellemeler birimimiz ve ilgili birimlerin web sorumluları tarafından sürdürülmektedir. Ayrıca, kendi sayfalarını yönetmek isteyen 82 birim domaini için barındırma hizmeti saÄŸlanarak, sunucularımız üzerinde veritabanı ve yer kullanım imkânı tanınmıştır.
Üniversitemizin resmi yazışmalarının yapıldığı Elektronik Döküman Yönetim Sistemi (EDYS), 01.12.2015 tarihi itibariyle çalışır hale getirilmiÅŸ ve sistem üzerinde personel eÄŸitimlerinin tamamlanması ile 01.02.2016 tarihinde paralel kullanıma geçirilmiÅŸtir. Birimler bazında eksikliklerin tamamlanması ve kullanıcı tarafındaki ayarlamaların saÄŸlanması ile birlikte 01.03.2016 tarihinde tüm Üniversite genelinde kullanılmaya baÅŸlanmıştır. Sistemin kullanılmaya baÅŸlandığı ilk hafta içerisinde yaklaşık 3.750 döküman sistem üzerinden oluÅŸturulmuÅŸ ve evrakların birimler arasındaki ulaşım sürelerindeki kayıplar minimum sürelere indirilmiÅŸtir. Böylece daha hızlı ve daha dinamik bir Ege Üniversitesi yolundaki çalışmalarda baÅŸarılı bir adım atılmıştır.
Üniversitemizin SSO (Single-SignOn) için giriÅŸ ekranı hazırlanmıştır. EgeSSO arayüzünde yeni hizmetler çalışır hale getirilmiÅŸtir. BaÅŸkanlığımız tarafından yapılan yazılımlardan Rektörlük Randevu Sistemi baÄŸlantısı ve Ana sayfa giriÅŸ formları, Yemekhane Sistemi baÄŸlantısı, EgeTEL(Rehber) Sistemi, EgeWEB ve EgeTEL Yönetici giriÅŸ baÄŸlantıları, Akreditasyon Ders Yükü Raporu (sadece Rektör ve Rektör Yardımcıları için), Araç Plaka Kayıt Sistemi, Ege MATAL Lab. Envanter Sistemi, Personel Cv Sistemi, ÖÄŸrenci Köyü ilk ve ara sınıf baÅŸvuru sistemi, Burs (öÄŸrenci yemek bursu) Sistemi, SKS Fatura Bilgi Sistemi, Personel İş Analiz Formları hazırlanmıştır. ÖÄŸrencilerin kayıtlanması sırasında, Kimlik sayfasında kullanacakları hesapların, UNIPA’ya verilen yetkiler dahilin de yeni kayıt sırasında açılması ve mezun olanlar için kapatılması iÅŸlemleri otomatik hale getirilmiÅŸtir
Donanım Åžube MüdürlüÄŸü, Rektörlük, baÄŸlı birimleri Akademik birimler ve Daire BaÅŸkanlıklarının bilgisayar arızaları ve aÄŸ baÄŸlantıları sorunlarını gidermek ve iletilen donanımsal arızaları tespit ve çözüme kavuÅŸturmak, arıza süresinin uzun olması halinde (Format vb.) bilgisayarın alıkonularak sorunu en kısa sürede gidermeye çalışmaktır. Üniversitemizin ilgili birimlerine gidilerek otomasyon kurulumları ve aÄŸ baÄŸlantılarını yapılmaktadır. Ünipa ve ÖÄŸrenci İşleri Daire BaÅŸkanlığı ile koordineli olarak, akademik personel, idari personel ve öÄŸrencilerin "EBYS ÅŸifre iÅŸlemleri ve kullanıcı hesaplarının" oluÅŸturulması ve EBYS destek sistemine gelen iÅŸler (sorunlar) çözümlenmesi için Unipa’ya yönlendirilmektedir.
Ege Üniversitesi AÄŸ yapısı, 3 merkez noktasında 10G ile ana merkeze baÄŸlı hale getirilmiÅŸtir. Böylece kampüs içindeki baÄŸlantıların daha hızlı olması saÄŸlanmıştır. 01.12.2015 tarihinde yapılan Router ve Firewall güncellemeleri ile kampüs çıkış noktasındaki cihazlar 10G uyumlu hale getirilmiÅŸtir. 10G kapasitesini kullanabilir hale gelinmesinin ardından ULAKBİM ile yapılan görüÅŸmeler sonucunda, 900MBit olan internet hat çıkış hızımız 1.3GBit hızına çıkartılmıştır. 15.11.2017 itibari ile ULAKBİM çıkış hattımız 1.7GBit olarak yükseltilmiÅŸtir. İleriki dönemde hat hızımızın daha da yükseltilmesi için çalışmalar devam etmektedir.
MaaÅŸ Otomasyon, Network BaÄŸlantıları, e-devlet kapsamında (internet programlarının kurulumunun saÄŸlanması), Rektörlük ve baÄŸlı birimlerin Web Sayfalarının hazırlanması ve güncellenmesi, tüm Üniversite birimleri tarafından kullanılan güncel yazılım ve lisanslardan ihtiyaç duyulan miktarda satın alınması ve kullanıma sunulması saÄŸlanmaktadır.
Elektronik posta sistemi yenilenerek, tüm personelimize (idari-akademik), kapasitesi daha yüksek ve günümüz teknolojilerine uygun altyapı imkanı sunan mail sistemlerine geçiÅŸ yapılmıştır. Böylece kurum içi ve dışı e-posta adreslerinin personele açılması ve gerekli düzenlemelerin yapılması kolaylaÅŸmış, kullanıcıların e-postalarına her yerden ulaÅŸabilmesi saÄŸlanmıştır.
Ege Üniversitesi, E-Üniversite projesi kapsamındaki aÅŸamalardan biri olan EDUROAM entegrasyonu öÄŸrenciler ve akademisyenler ULAKBİM aracılığı ile tüm Avrupa üniversitelerinde kullanılan akademik aÄŸ imkânlarından yararlanma olanağına kavuÅŸmuÅŸtur. Böylece tüm akademik personelimiz ve öÄŸrencilerimiz, EDUROAM ağına ulaÅŸabildikleri her yerden internet kullanabilir hale gelmiÅŸlerdir.
Ege Üniversitesi altyapısında Hastane ve Kütüphane’nin ana merkezi olan Uluslararası Bilgisayar Enstitüsü’ne baÄŸlantısı 10 Gbps ’ye çıkarılmıştır. Firewall ve ana yönlendirici yenilenmiÅŸ ve 10 Gbps baÄŸlantıyı destekler hale getirilmiÅŸtir; ana omurgaya 10 Gbps baÄŸlanmıştır. İnternet çıkışı baÄŸlantı hızı da 1.5 Gbps ye arttırılmıştır.
Her bölüm ve Fakülte, Gigabit baÄŸlantılarla omurgaya baÄŸlı olup, bu sistem 365 gün, 24 saat kesintisiz hizmet vermektedir. Ayrıca; ÇeÅŸme, Tire, ÖdemiÅŸ, Bergama, Bayındır, Urla, Menemen, AliaÄŸa ve Gaziemir ilçelerindeki yüksekokul/meslek yüksekokulları ile Konak ilçesinde bulunan Ege Üniversitesi Atatürk Kültür Merkezi ile Pınarbaşı’nda bulunan Ege Üniversitesi Gözlemevi de Metro Ethernet teknolojisiyle kampüsün altyapısına doÄŸrudan baÄŸlıdır.
1.5 Gbps bant geniÅŸliÄŸindeki ULAKNET baÄŸlantısı ile Üniversitemiz; Türkiye’nin en yüksek kapasiteli bant geniÅŸliÄŸine sahip üniversitelerden biridir. Fakülte ve yüksekokullarımızda 14.000’ den fazla bilgisayar ve 96 genel amaçlı bilgisayar laboratuvarı bulunmaktadır.
Ayrıca verilen kablosuz internet eriÅŸimi ile personelimiz ve öÄŸrencilerimizin Eduroam (Uluslararası Internet eriÅŸimi) ağına baÄŸlanabilmesi saÄŸlanmıştır.